sobota, 11 sierpnia 2012

LEŚNE MALINY.

Bo prócz leśnych malin, jagód i ogrodowych poziomek czy czegoś mi więcej
do szczęścia trzeba?

PYSZNE CIASTO MIGDAŁOWE Z OWOCAMI LATA

(przepis pochodzi od BAYADERKI)


110 g mąki pszennej
240 g cukru pudru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
40 g bułki tartej
110 g migdałów zmielonych
250 g masła
7 białek
szczypta soli
owoce najważniejsze (zależy od upodobań ja dałam leśne maliny, jagody, borówki amerykańskie, ogrodowe poziomki oraz czereśnie)

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.
Przygotowujemy formę, ja zrobiłam w dwóch: okrągłej o średnicy 31 cm oraz w prostokątnej o wymiarach 12x35 cm . Ciasto wyszło mi trochę niskie z tego powodu, ale i tak było pyszne.
Masło należy roztopić i odstawić do wystygnięcia.
W tym czasie łączymy ze sobą przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, cukrem pudrem, bułką tarta oraz migdałami. Przestygnięte masło dodajemy do sypkich składników i łączymy razem.
W innej misce ubijamy na sztywno białka ze szczyptą soli.
Masę migdałową łączymy razem z białkami delikatnie mieszając.
Formę najlepiej wyłożyć papierem do pieczenia i na to wylać powstałą masę, a na wierzchu ułożyć owoce.
Ciasto wstawić do piekarnika i piec ok 50-60 min.
Podawać posypane cukrem pudrem.
SMACZNEGO!!!!








3 komentarze:

  1. Jadłem takie ciasto niedawno na udanej imprezie imieninowej - pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. to się cieszę że było pyszne:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale świetny blog! ; ) Dziwię się, że dopiero tu teraz trafiłam! ; )

    Cudowne zdjęcia i moje najukochańsze owoce! Bosko!

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP