niedziela, 18 grudnia 2016

MARYNOWANE BURAKI Z CHILLI, POMARAŃCZĄ I CYNAMONEM.

Dzisiaj mam dla Was kolejny świąteczny przepis, a jakże. Tym razem przyrządziłam marynowane buraki z pięknej książki Clausa Meyera, którą jestem zachwycona, więc możecie się w najbliższym (lub dalszym czasie) spodziewać się jeszcze większej ilości skandynawskich przepisów. Buraczki które przygotowałam mam zamiar dodać do świątecznych śledzi TYCH, ale można je także zjadać jako samodzielny dodatek do potraw.




MARYNOWANE BURAKI Z CHILLI, POMARAŃCZĄ I CYNAMONEM
przepis Clausa Meyera z książki WSZYSTKIE SMAKI SKANDYNAWII
1 duży słoik


około 1 kg buraków
1/2 l wody
1/2 l octu
250 g brązowego cukru
1/2 czerwonego chili
skórka (pocięta w długie paski)  oraz sok z 1/2 pomarańczy
1 mała laska cynamonu
2 anyże gwiazdkowate
5 ziaren pieprzu czarnego
8 ziaren kopru włoskiego
1 łyżeczka soli

Buraki umyć, zalać wodą i gotować około 30-40 minut do miękkości, uważający aby ich nie przegotować. Po ugotowaniu ostudzić, obrać, pokroić na równe kawałki i umieścić w słoiku. Do garnka wlać wodę oraz ocet i dorzucić resztę składników zalewy. Doprowadzić do wrzenia, po czym zdjąć z ognia i odstawić na 10 minut. Następnie zalej buraczki w słoiku zalewą. Gdy całość ostygnie umieść w lodówce. buraki mogą tam stać około 3 miesiące.
SMACZNEGO!!!




1 komentarz:

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP